国内や海外で日本の特産品の偽物が出回る中、日本は海外で作られた偽の特産品への対策を強化する。その狙いはどこにあるのか。地域の特産品を守るために、今後どういった取り組みが必要なのか。中央大学法科大学院・野村修也教授が解説する。
日: 2017年1月22日
Visit Japan (JNTO) 商標_動画(embedded/playlist) vol.1
Visit Japan 動画
JAPAN. WHERE LUXURY COMES TO LIFE│non-verbal│JNTO
日本政府観光局 Japan National Tourism Organization (JNTO)
Visit Japan(観光庁) 商標_動画(embedded/playlist)vol.1
JNTO is involved in a broad range of activities both domestically and worldwide, to encourage international tourists from all over the world to travel to Japan.
Visit Japan(観光庁) 商標_動画(embedded/playlist)vol.1
観光庁 動画
Only in Japan 国土交通省観光庁の動画になります。
国土交通省観光庁のwebsite
【SAVOR JAPAN】 農林水産省 vol.8 商標_動画(embedded)
観光庁は、1)諸外国に対して、観光庁が我が国政府を代表し、対外的な発信力を強化します。2)観光庁長官のリーダーシップにより、縦割りを廃し、政府をあげての取組みを強化します。3)観光庁は地域・国民の皆様に対し、観光に関するワンストップ的な窓口となります。(観光庁ウエブサイトより)
The Japan Tourism Agency will: 1) represent the Japanese government to other countries and strengthen its ability to communicate externally; 2) With the leadership of the Japan Tourism Agency Commissioner, we will abolish silos and strengthen efforts by the entire government. 3) The Japan Tourism Agency serves as a one-stop point of contact regarding tourism for local residents and citizens. (From the Japan Tourism Agency website)