京都、鳥取、福岡が新たに酒類GIに指定
日本の国税庁は、2025年10月1日付で「京都」「鳥取」「福岡」を清酒区分において、酒類の地理的表示(GI:Geographical Indication)に指定した。2025年では、6月20日付の「青森」に続いて4件目となる。国税庁長官が指定した酒類のGIは累計で34件となり、徐々にではあるが増加傾向(2023年3件、2024年4件)にある。
情報源: 清酒の地理的表示(GI)、京都、鳥取、福岡が新たに登録| ビジネス短信 ―ジェトロの海外ニュース
日本の国税庁は、2025年10月1日付で「京都」「鳥取」「福岡」を清酒区分において、酒類の地理的表示(GI:Geographical Indication)に指定した。2025年では、6月20日付の「青森」に続いて4件目となる。国税庁長官が指定した酒類のGIは累計で34件となり、徐々にではあるが増加傾向(2023年3件、2024年4件)にある。
情報源: 清酒の地理的表示(GI)、京都、鳥取、福岡が新たに登録| ビジネス短信 ―ジェトロの海外ニュース
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続きを読む“独立行政法人工業所有権情報・研修館 (INPIT Channel) 商標_動画(embedded)vol.14 IP THRIVE”
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Oct 28 (Reuters) – The maker of celebrity video platform Cameo sued OpenAI in a California federal court on Tuesday, arguing that the new “Cameo” feature of OpenAI’s Sora video generation app violates its trademark rights…..Cameo said in the complaint, opens new tab that OpenAI’s Cameo, which allows users to create and share their virtual likenesses on Sora, is likely to cause consumer confusion and dilute its brand.
OpenAI sued for trademark infringement over Sora’s ‘Cameo’ feature
「Cameo」アプリを提供する企業であるCameoが、OpenAIを提訴した。9月下旬に導入された動画生成機能がブランドの混同を生み、人々を誤解させると主張している。Cameoアプリは、著名人に料金を支払ってパーソナライズされたビデオメッセージを作成してもらえるというものだ。
The UAE has implemented a new set of trademark fee amendments following the issuance of Cabinet Resolution No. 102 of 2025, which modifies selected provisions of Cabinet Resolution No. 20 of 2020. The updated fee schedule enters into force today, November 14, 2025, introducing notable procedural changes, new service options, and expanded incentives for certain
情報源: UAE: New Trademark Fee Amendments Take Effect Under Cabinet Resolution No. 102 of 2025
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情報源: UAE Issues New Trade Mark Fee – Key Highlights and What to Expect![]()
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続きを読む“欧州連合知的財産庁(EUIPO) 商標_動画(embedded) vol.90 Copyright Conference”
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続きを読む“世界知的所有権機関(WIPO) vol.88 商標_動画 (embedded) New Brand for Bali”
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続きを読む“アンデス共同体 (Comunidad Andina: CAN) vol.5 商標_動画(embedded)”
Lotus might just be dusting off a legendary name from its past, sparking rumors of an Esprit revival. The company quietly filed a fresh trademark for the iconic badge in late October, covering everything from actual cars to toys and games under the EUIPO. Trademarks alone don’t guarantee a comeback, sure, but the timing? Suspiciously perfect. Next year marks half a century since the Esprit first hit the scene, and Lotus isn’t the type to let a milestone like that slide unnoticed. This wasn’t jus
情報源: New Lotus Trademark Sparks Speculation of an Esprit Revival
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続きを読む“商標登録insideNews: New Lotus Trademark Sparks Speculation of an Esprit Revival | autos.yahoo.com”