商標登録insideNews: 新世代台頭”イチゴ戦国時代” 各県が独自品種投入 産出額10年で2割増 | 日本農業新聞

各県独自品種 イチゴ戦国時代

各県独自品種 イチゴ戦国時代

15日は「いちごの日」――。イチゴは各県の戦略に基づく独自品種の世代交代が加速し、販売競争が熱を帯びている。良食味の多収系やブランド化しやすい大粒系、果肉が硬く輸出向きなど、多様な品種の導入が広がる。特徴を競い合う中、単価も向上し、国内のイチゴ産出額は10年で2割増えている。

情報源: 新世代台頭”イチゴ戦国時代” 各県が独自品種投入 産出額10年で2割増 / 日本農業新聞

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As for strawberries, the generational change of unique varieties based on the strategies of each prefecture is accelerating, and the sales competition is heating up. A wide variety of varieties are being introduced, such as high-yielding varieties with good taste, large-grain varieties that are easy to brand, and hard-fleshed fruits that are suitable for export.

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